سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 26268
کل یادداشتها ها : 23
خبر مایه

موسیقی


عزای دشمن درعزای اهل بیت
عزا داری بهانه ای است تا درکیستی بزرگان دین وچرای سیره شان بیاندیشیم .سپر والا شدن نشانه ای است؛تا غایت ولایت پذیری را بفهمیم "استخوان در گلو و خار در چشم"کنایه است تا صبر در عمل وتکلیف را بیاموزیم .
وام فاطمیه که بهانه ای شد برای یک یاد اوری :علما و مراجع تقلی؛بارها درمورد چگونگی عزاداری ومداحی برای اهل بیت پیامبر(صلوات اله علیه واله)بیاناتی ذاشته  وهشدارهای داده اند. دشمن شناسی شعائر مذهبی است که نگاه م از همین منظر خواهد بود.طبعی است که برای مقابله باتهدید،باید عامل تهدی را خوب بشناسیم وبه اصطلاح،برنامه خوانی کنیم.
اینکه اسلام،به دلیل ویژگی های ضذ فسادی(به معنای اعم کلمه)والبته ذاته خود،مورد غضب بسیاری،در طول این 14قزن قرار گرفته است؛تاریخ گواه خوبی است. اما به واقع وظیفه ما چیست؟شاید نمونه های ازبرنامه های دشمن،برای ضربه به اسلام وتشیع که در ادامه می اید مارا در راهی که بدان مکلف شده ایم جدی تر کند.

<<دعوای رایس ورامسفلد(1)
در سالهای پایانی ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش،در جلسه اظهاراتی از سوی دونال رامسفلد(وزیر وقت دفاع امریکا)کاندلیزارایس(وزیر وقت امور خارجه امریکا)بیان میشود که بسیار جالب توجه است.رامسفلد بابیش از 55پایگاه نظامی بزگ تا دندان مسلح امریکا و متحداننش که به مانند حلقه ای ایران  رادر بر گرفته اند  گزینه نظامی راپیشنهاد میکند؛که با واکنش رایس مواجه میشود. رایس با استناد به گزارش7تیم اطلاعاتی اعزامی امریکا به ایران برای برسی علل استواری 30ساله مردم ایران گزینه نظامی را ناموفق میداند.
وی با اشاره به شخصی با نام حسین ،که نوه پیامبر شعیان است می افزاید.1400سال پیش او با حداقلی از نیرو وخانواد خود در برابر انبوهی از دشمن،شجاعت و ایثار گری نشان داده است واینها(مردم ایران) به تأسی از نوه پیامبرشان در مقابل ما ایستادگی می کنند. ما همه طراحی ها را انجام میدهیم؛با یک محرم وعاشورا،70ملیون سیاه پوش میشوند. کاندلیزا رایس در ادامه،دو جایگاه سخنران ومداح در هیت های مذهبی را به عنوان اصلی ترین عوامل انتقال وانتشار این عقایید به مردم،معرفی میکند.وی هدف ایالات متحده را تخریب چهرها وبه تبع ان ،جایگاه سخنران ومداح تعیین میکند.
سال پیش ازاین،برای تعدادی ازمداحان اهل بیت(ع)حواشی ای  ایجاد شد که تا مدتها به خبر مهم روزنامه ها وخصوصأ نشریات زرد بدل گشت.
جالب است که یکی از این مداحان که فرد مشهوری است پس از حادثه،دستگیر می شود وبعد از بررسیهای اطلاعاتی؛سر نخ ماجرا با چند واسطه به سرویسهای اطلاعاتی((ام16))می رسد.
هر چند بعد از این حادثه با توجیه بعضی مداحان و سخنرانان مشهور در خطر وصاحب تریبون؛در صدا و سیما توسط نهادهای اطلاعاتی کشور؛جلوی اسیبهای بعدی تا حدود زیادی گرفته شد اما هر کدام از این حواث ناگوار ضربه ای چند؛بر هیبت تزلزل ناپذیر عزای اهل بیت(ع)خواهد بود وبه هر جهت افرادی از جامعه را سست خواهد کرد.
اما گام بعدی؛تغییر رذائقه مستمع بود که با تغییر ملودی مداحی ها پیش رفت.
بعضی مداحان از ملودی های مبتذل وسخیف در مداحی های خود استفاده کردند.
سبک های از مداحی به وجود امد که نتیجه ای جز حضور جمعی از جوانان در زمانی مشخص در هیئات نداشت.
اگر تا چندی پیش؛شرکت در عزاداری تا مدتی نفس انسان را تحت تأثیر خود قرار میداد و بیمه می کرد حالا قبحی ندارد اگر پس از عزاداری؛گناهان کلامی و رفتاری معمول جامعه را انجام دهی.
یک نکته در این جا حائز اهمیت است؛بزرگان مداحی وسخنوری تأکید دارند که ابتدا از مناقب حضرات معصومین(ع)یادی انجام پذیرد و پس از ان به روضه خوانی و سینه زنی پرداخته شود.
سیره و منش این بزرگواران باعث اگاهی والبته ارادت قلبی بیشتر شنونده خواهد شد.
در چنین شرایطی،شور به صورت خود به خودی ایجاد میشود.
متأسفانه بعضی هیئت ها حتی سخنران را از برنامه جلسات عزاداری حذف کردند.
بازگویی روایات و احادیث سست و بی پایه؛تمرکز و شور،و دادن شعار شور،شعور را به همراه دارد،پافشاری قمه زنی در ملأعام بر خلاف توصیه مراجع عظام تقلید؛سعی در انحراف تبری وتقلیل جایگاه ان به توهین به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی باز هم بر خلاف تأکید علمای بزرگ مبنی بر پرهیز ار رفتار وگفتارتفرقه افکنانه بین مذاهب اسلامی؛القای جدای دین از سیاست به طور خاص از جانب انجمن منحرف حجتیه؛تنها تعدادی از اختلالات مشهود در عزاداری ها است که به سبب کم توجهی ما به تلاش های شبانه روزی دشمن برای ضربه زدن به اسلام وصفوف مسلمین به وجود امده است .
<<مصاحبه دکتر برانت معاون سابق  سازمان(سی ای آ)
مایکل برانت از کار شناسان بر جسته دفترشیعه شناسی سازمان سیاه ومعاون باب وودوارد ازمقامات سابق سیاه بوده است.
وی حدود10سال پیش مصاحبه ای انجام داد که  در کتابی باعنوان ((طرح تفرقه ومنزوی کردن دین))در امریکا به چاپ رسید.
گفتنی است،سازمان سیاه در اقدامی هدف مند،به فیلتر کردن مطالب بیان شده ازسوی این کارشناس سابق خود مبادرت کرد.
به طوری که یافتن مطالب مصاحبه وی ذر شبکه جهانی اینترنت که غرب مدعی جریان ازاداطلاعات در ان است،بیسار دشوار مینمایاند وبا جستجوهای گسترده وسنجیده در این خصوص تنها میتوان مطالبی را به صورت پراکنده یافت.
متن زیر ترجمه بخشی از مصاحبه که ان را تقدیم خواننده گان محترم میکنیم((عالم اسلام از قرنها پیش تحت سلطه دولتهای غربی بوده است؛گرچه در قرن گذشته اکثر کشور های اسلامی مستقل شده اند.اما فرهنگ غرب بر سیاست تعلیم وفرهنگ انها مسلط بوده است.
به ویژه  انکه نظام سیاسی واقتصادی این کشورها توسط ما کنترل شده ومیشود.اکثر این کشورها پس از استقلال توجهی به تمدن وفرهنگ اصیل خود نکرده اند وبا همان فرهنگ ونظام وارداتی غرب جامعه خود را به پیش برداند درسال1979که انقلاب اسلامی ایران به وجود امد وبه مخالفت باسیاست های ما برخواست،ابتدا خیال کردیم که این حرکت نتیجه وانعکاس طبیعی سیاست های غلط وناقص وفشارخفقان شاه ایران بوده است وعناصر مذهبی ازاین خستگی ودلزدگی توده مردم دارند بهره میگیرند وما میتوانیم بعد از برکناری شاه ایران افراد مورد نظر خود را روی کار اوریم وسیاست های خود را تداوم دهیم.
پس از گذشت دوسه سال اول با گروگان گیری،حادثه طبس ورشد روز افزون انقلاب واثار ان در کشورهای از جمله لبنان،عراق،کویت،بحرین وپاکستان؛مقامات بلندپایه سیاه بر این باور شدندکه انقلاب ایران فقط نتیجه وانعکاس طبیعی سیاست های شاه نبوده است؛بلکه عوامل وحقایق دیگری نیز وجود داردکه محکم ترین انها،یکی جمع بین رهبری سیاسی ایران ومرجعیت مذهبی است ودیگر شهادت(امام)حسین،نوه پیامبراسلام در1400سال گذشته،که شیعه از قرنها پیش با اقامه عزاداری وذکر مصیبت،با غم واندوه ان را زنده نگه داشته است همین دو فاز است که شیعه را از بقیه جامع،فعال تر و پر جنبجوش تر ساخته است ودر گرد همای بزرگ مقامات سیاه تصویب شدکه برای مطالعه اسلام شیعی وبرنامه ریزی وکار روی این پروژه،شعبه جداگانه مستقلی تاسیس شده و با یک بودجه 40میلیون دلاری پروژاغاز به کارکند
1-جمع اوری اطلاعات
2-اهداف کوتاه مدت <تبلیغات علیه شیعه وراه اندازی اشوب های بزرگ شیعه وسنی وایجاد اختلاف بین انها،تا توجه انها به امریکا وبرنامه هایش نباشد>
3-اهداف دراز مدت<در مرحله اول محققین وکارشناسان به تمام جهان اعزام شدند،پایان نامه دکترا خود راحول محور های زیر به پایان رساندند>
الف<کدام مناطق جهان شیعه هستند وچه قدر؟حالات وروحیات انها واداب معاشرت وعقاید انها واختلاف هایی که باهم دارند چیست؟
ب<تضاد های داخلی شیعیان را چگونه میتوان تحریک کرد؟
ج<اختلاف بین شیعه وسنی را چگونه می توان دامن زد؟
دکتر مایکل برانت میگوید؟بعد از نظر سنجی های اولیه وجمع اوری اطلاعات ومطالب زیر دست پیدا کردیم.
1-مرجعیت شیعه سرچشمه اصلی قدرت شیعه است که با پا فشاری بر اصول وبا عقایدمحکم ازدین وتفکرات شیعه دفا ع میکند.در تاریخطولانی گذشتع هیچ گاه باحاکم غیره اسلامی بیعت نکرده اند.
با فتوای یک مرجع وقت-ایت اله شیرازی-انگلیس نتوانست وارد ایران شود.در عراق،صدام باتمام توان وسعی خود نتوانست مرکز علمی شیعه وحوزه نجف راباخود همراه کند و مجبور به بستن ان شد در حالی که مراکز علمی در جهان همیشه با حاکمان وقت هراهی کرده ان.
در قم،مرکز ایران هم،مرجعیت،تخت شاهنشاهی را برچید و با ابر قدرت امریکا نبرد کرد.
در لبنان نهضت ایت اله موسی صدر،ارتش های انگلیس،فرانسه و اسرائیل را مجبور به فرار از لبنان کرد بعد از به وجود امدن اسرائیل،بزرگترین مزاحمت برای ما به شکل و نام حزب اله به وجود امد.
از همین چیزها و قضایا به این نتیجه رسیدیم که برخورد مستقیم ورودر رو با شیعه ضرر زیاد وامکان پیروزی کم دارد لذا باید پشت پرده کار کرد وبی جای اصل قدیم انگلیسی ها که((تفرقه بیندازید وحکومت کنید))،اصل دیگر((تفرقه بیندازید ونابود کنید))را پیش گرفت.
مایکل برانت خلاصه اهداف دراز مدت را این چنین ذکر میکند/افرادی را که با شیعه اختلاف نظر دارند باید علیه شیعه منظم و مستحکم کرد.شیعه کفر شیعه ها را گسترش داد؛وانها را با تبلیغات منفی از جوامع جدا کرد.
باید مطالب نفرت انگیز علیه انها نوشته شود و افراد کم سواد و بی سواد علیه شیعه تقویت شوند.یک جبهه تمام عیار برای مقابله با مرجعیت شیعه ایجاد شود،تا بعنوان ستون پنجم،سیمای شیعه را مسخ کنند.در همین رابطه دکتر مایکل برانت میگوید/در مراسم عزاداری که مردم به یاد واقعه کربلا جمع میشوند،یک نفر سخنرانی میکند و واقعه کربلا را بیان مینماید.مستمعان گوش میدهند و بعد از ان طبقه جوان سینه زنی میکنند.
این سخنرانی واین مستمعین برای ما مهمتر هستند.زیر از همین عزاداری ها ومجالس در شیعه ها جوش وخروش وانگیزه بزرگ جنگ با باطل به خاطر حق به وجود می اید.
لذا ما از بودجه خود ده ها میلیون دلار برای به دست گرفتن سخنران ها ومستعمین اختصاص دادیم تا در مرحله اول توسط افرادی از خودشان((که هم پول پرست هستند و عقایدشان سست است وهم خواستار کسب شهرت وصاحب نفوذ مؤثرند))در عزا داری ها عرضه کنیم.
وی در مورد کارهای که باید انجام داد می افزاید//1-به وجود اوردن ویا سرپرستی مداحان(کسانی که از انها به عقاید شیعه معرف ندارند).
2-اضافه کردن سنت های نادرست و بدعت در عزاداری و ترویج رسم های که با عقاید شیعه منافلت دارد.
3- مطرح شدن سیمای عزاداری درجامعه،به گونه ای که شیعه یک گروه جاهل و توهم پرست معرفی شود،که عزاداری انها از محرم موجب مزاحمت و اذیت مردم میشود.
4-کمک مالی به افرادی که بتوانند با نوشته ها و اثار خود عقاید و مراکز شیعه را هدف قرار دهند،بنیان های شیعه را منهدم کنند و اعتقادات شیعه را ساخته و پردخته مراجع و علمای شیعه قلمداد کنند.
برای تشریح و اجرایی این گونه برنامه ها باید پول های هنگفت خرج شود و مداحان به خوبی تشویق شوند،تا شیعه-که مذهبی با منطق  قوی است -تبدیل به یک مذهب وتفکر درویشی محض شود واز درون پوک و تو خالی.همین کارها در بین مردم نفرت را به وجود می اورد و تفرقه و چند دستگی گسترش میابد.
5-مطالب تحقیقی علیه مرجعیت جمع شود؛انگاه این مطالب که توسط نویسندگان پول پرست و بی نام نوشته شده است،با هزینه های فراوان چاپ ونشر توضیح شود و بین مداحان و عوام شیعه،این مطالب ساختگی پخش شده و با این حرکت تا سال2010 میلادی،بحث مرجعیت به عنوان محور شیعه برچیده شود. و جمعیتی که تا به امروز مانع اصلی راه دولت مردان بوده است، به دست خود شیعیان نابود شود.
در اخر دکتر مایکل میگوید:از این برنامه ها بعضی پیاده شده و بعضی دیگر در حال اجرا است و مقداری از برنامه ها نیز در ایند عملی خواهد شد
گرد اورنده: خلیل پوراسماعیل
تاریخ:1392/6/31       


+ چقد با دوستی های خیابانی موافقید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ